Richard
Hatcher. Professor de
la Birmingham City University, membre del sindicat docent majoritari a
Anglaterra, la National Union of Teatchers, i un dels principals experts
europeus sobre les polítiques de privatització dels sistemes educatius. Ha
publicat nombrosos llibres, col·laborador de revistes acadèmiques i ha
realitzat conferències arreu d'Europa.
Rosa
Cañadell. Llicenciada en Psicologia i Magisteri. Ha exercit com a
professora de secundària durant més de vint anys i quatre com a directora
d'Institut. Ha estat delegada sindical i portaveu del sindicat USTEC•STEs (IAC)
durant els últims 7 anys. Ha publicat nombrosos articles en diversos mitjans,
tant nacionals com internacionals; autora i coautora de diversos llibres
i documentals; ha impartit diverses conferències i ha col·laborat en el Màster
"Cooperació i Desenvolupament" de la UB. Activista social en defensa
de l'educació pública i vinculada a diversos moviments socials.
Christian
Laval. Doctor en
sociologia, professor de Sociologia en la Universitat de París X Nanterre,
membre de Geode i del Centre Bentham, investigador de l'Institut de Recerques
de la Federació Sindical Unitària i membre del consell científic d'Attac. És
especialista en l’anàlisi de les polítiques educatives d’inspiració neoliberal.
Xavier
Díez. Doctor en Història Contemporània, professor
associat a la Universitat Ramon Llull de Barcelona, mestre, i sindicalista. És
autor de diversos llibres d’història del pensament i la cultura, i col·labora
habitualment en diversos mitjans de comunicació. També és un actiu blogaire en
què ha publicat desenes d’articles sobre temes educatius.
Carmen
Rodríguez Martínez. Doctora en
Pedagogia per la Universitat de Màlaga i professora titular de Didàctica i
Organització Escolar a la Universitat de Màlaga. En la seva trajectòria docent
i investigadora destaquen els treballs dirigits a la Formació del Professorat,
a la igualtat en educació i a les tecnologies de la informació i la comunicació.
Nico
Hirtt. Professor,
sindicalista, investigador, professor associat de Ciències Físiques en física i
matemàtiques a Brabant Való (Bèlgica), membre fundador i responsable d'estudis
a “l'Aped” (crida
a una escola democràtica), autor d' nombrosos articles i llibres sobre
l'escola. Des del 2015 és professor retirat.
José
Saturnino Martínez García. Dr. en
Sociologia (UAM), Màster en Economia de l'Educació (UCIII) i llicenciat en CC.
Polítiques i Sociologia (UCM). Ha estat professor a la Universitat de Salamanca
i investigador convidat a la Universitat de Wisconsin (Madison). Va ser vocal
assessor en el Gabinet de J.L.R. Zapatero, entre 2007 i 2011. Actualment és
Professor de Sociologia a la Universitat de la Llacuna. Ha col·laborat amb
diversos mitjans, com El País, Le Monde Diplomatique, Viejo Topo, Revista de
llibres i les seves investigacions s'han publicat en diverses revistes
acadèmiques.
Enrique
Javier Díez Gutiérrez. Assagista
i professor titular de la Facultat d'Educació a la Universitat de Lleó. Doctor
en Ciències de l'Educació. Llicenciat en Filosofia. Diplomat en Treball Social
i Educació Social. Especialista en organització educativa, actualment
desenvolupa la seva tasca docent i investigadora en el camp de l'Educació
Intercultural, el gènere i la política educativa.
Carlos
Fernández Liria. Filòsof,
escriptor, guionista, assagista i professor de filosofia a la Facultat de
Filosofia (UCM). A més de la seva tasca docent com a professor de filosofia ha
publicat diversos llibres d'assaig sobre disciplines com filosofia,
antropologia i política, a més de col·laborar en diverses revistes i mitjans de
comunicació com Gara, Públic, la revista Archipiélago, Vent Sud, El Viejo Topo
i el lloc d'Internet Rebelion.org.
Francesc
Imbernon. Catedràtic d’universitat de
Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona. Mestre,
llicenciat i doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació. Sempre ha estat
preocupat per la teoria i la pràctica educativa en diversos àmbits i nivells.
Aquesta preocupació li ha dut, no únicament a desenvolupar tasques en formació
inicial sinó en la formació permanent del professorat de tots els nivells
educatius, des de la primària fins a la Universitat, i en la formació de
professionals de diversos sectors i formadors de l'Estat Espanyol i d’alguns
països llatinoamericans. Ha rebut diversos premis i ha publicat nombrosos
articles en revistes especialitzades i diversos llibres sobre alternatives
pedagògiques i formació del professorat. És professor honorari de la
Universitat Nacional Autònoma de Nicaragua-León.
Ken Jones. Professor Emèrit d'Educació al Goldsmiths, Universitat de Londres. Sindicalista i investigador; treballa en plans d'estudi sobre política curricular i d'avaluació per a la Unió Nacional de Professors NUT (Anglaterra i Gal·les). Ha publicat nombrosos articles i treballs sobre la política educativa i els conflictes educatius a Gran Bretanya i a Europa.
Jaume
Martínez Bonafé. Mestre d'escola en els
seus deu primers anys de treball com a docent. En l'actualitat és Doctor en
Filosofia i Ciències de l'Educació i professor titular al Departament de
Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València. Fundador i
destacat militant dels Moviments de Renovació Pedagògica,. Ha impartit cursos,
seminaris i conferències en diverses universitats espanyoles i de
Llatinoamèrica, figurant en diferents programes de "doctorat de
qualitat". Ha publicat diversos articles i llibres sobre el
desenvolupament curricular, la formació del professorat, la innovació
educativa, i les polítiques de control sobre el currículum i el treball docent.
Emili Cortavitarte.Llicenciat en Geografia i Història, mestre i professor de secundària durant 36 anys; sindicalista; exsecretari general de la CGT de Catalunya i de la seva Federació d'Ensenyament; president de la Fundació Salvador Seguí; articulista en diversos mitjans i publicacions alternatives, coautor de diversos llibres d'història, d'educació i de moviments socials, activista social...
Emili Cortavitarte.Llicenciat en Geografia i Història, mestre i professor de secundària durant 36 anys; sindicalista; exsecretari general de la CGT de Catalunya i de la seva Federació d'Ensenyament; president de la Fundació Salvador Seguí; articulista en diversos mitjans i publicacions alternatives, coautor de diversos llibres d'història, d'educació i de moviments socials, activista social...
Pep Barceló. Diplomat en Formació del Professorat d’Educació General Bàsica, Llicenciat en Filologia; ha exercit la docència com a mestre a l’escola pública i ha estat sindicalista; és activista social i articulista a la premsa escrita i digital. Des del 2013 és professor retirat.
Pere
Polo Fernández. Llicenciat en
Filosofia i Lletres. Referent en educació i cooperació internacional és membre
fundador del Sindicat de l'Ensenyament de les Illes Balears (STEI-i), i va ser
el seu Secretari General; també és membre fundador de la Confederació de
Sindicats de Treballadors de l'Ensenyament (STES-i) i va ser responsable de
Relacions Internacionals. Ha
estat director de la revista Pissarra. Ha publicat nombrosos llibres, treballs,
materials didàctics i CD interactius. Ha participat en nombrosos esdeveniments
internacionals: congressos, fòrums, cimeres... El mes de maig de 2011, la Conselleria
d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears li va concedit la Medalla
al Mèrit, en reconeixement a la seva trajectòria professional i al seu
compromís amb la docència i amb la societat, que el portà a exercir diverses
responsabilitats sindicals i de cooperació internacional.
Carlos Aldana Mendoza. Doctor en educació i educador popular vinculat a esforços i lluites de drets humans, joves, pobles indígenes i dones. Professor a la Facultat d'Humanitats i a l'Escola d'Història de la Universitat de San Carlos de Guatemala. Director de l'Institut de Pedagogia Alternativa de Guatemala, IPEA.
Carlos Aldana Mendoza. Doctor en educació i educador popular vinculat a esforços i lluites de drets humans, joves, pobles indígenes i dones. Professor a la Facultat d'Humanitats i a l'Escola d'Història de la Universitat de San Carlos de Guatemala. Director de l'Institut de Pedagogia Alternativa de Guatemala, IPEA.