Richard
Hatcher. Professor de
la Birmingham City University, membre del sindicat docent majoritari a
Anglaterra, la National Union of Teatchers, i un dels principals experts
europeus sobre les polítiques de privatització dels sistemes educatius. Ha
publicat nombrosos llibres, col·laborador de revistes acadèmiques i ha
realitzat conferències arreu d'Europa.
Rosa
Cañadell. Llicenciada en Psicologia i Magisteri. Ha exercit com a
professora de secundària durant més de vint anys i quatre com a directora
d'Institut. Ha estat delegada sindical i portaveu del sindicat USTEC•STEs (IAC)
durant els últims 7 anys. Ha publicat nombrosos articles en diversos mitjans,
tant nacionals com internacionals; autora i coautora de diversos llibres
i documentals; ha impartit diverses conferències i ha col·laborat en el Màster
"Cooperació i Desenvolupament" de la UB. Activista social en defensa
de l'educació pública i vinculada a diversos moviments socials.
Christian
Laval. Doctor en
sociologia, professor de Sociologia en la Universitat de París X Nanterre,
membre de Geode i del Centre Bentham, investigador de l'Institut de Recerques
de la Federació Sindical Unitària i membre del consell científic d'Attac. És
especialista en l’anàlisi de les polítiques educatives d’inspiració neoliberal.
Carmen
Rodríguez Martínez. Doctora en
Pedagogia per la Universitat de Màlaga i professora titular de Didàctica i
Organització Escolar a la Universitat de Màlaga. En la seva trajectòria docent
i investigadora destaquen els treballs dirigits a la Formació del Professorat,
a la igualtat en educació i a les tecnologies de la informació i la comunicació.
Nico
Hirtt. Professor,
sindicalista, investigador, professor associat de Ciències Físiques en física i
matemàtiques a Brabant Való (Bèlgica), membre fundador i responsable d'estudis
a “l'Aped” (crida
a una escola democràtica), autor d' nombrosos articles i llibres sobre
l'escola. Des del 2015 és professor retirat.
José
Saturnino Martínez García. Dr. en
Sociologia (UAM), Màster en Economia de l'Educació (UCIII) i llicenciat en CC.
Polítiques i Sociologia (UCM). Ha estat professor a la Universitat de Salamanca
i investigador convidat a la Universitat de Wisconsin (Madison). Va ser vocal
assessor en el Gabinet de J.L.R. Zapatero, entre 2007 i 2011. Actualment és
Professor de Sociologia a la Universitat de la Llacuna. Ha col·laborat amb
diversos mitjans, com El País, Le Monde Diplomatique, Viejo Topo, Revista de
llibres i les seves investigacions s'han publicat en diverses revistes
acadèmiques.
Carlos
Fernández Liria. Filòsof,
escriptor, guionista, assagista i professor de filosofia a la Facultat de
Filosofia (UCM). A més de la seva tasca docent com a professor de filosofia ha
publicat diversos llibres d'assaig sobre disciplines com filosofia,
antropologia i política, a més de col·laborar en diverses revistes i mitjans de
comunicació com Gara, Públic, la revista Archipiélago, Vent Sud, El Viejo Topo
i el lloc d'Internet Rebelion.org.
Francesc
Imbernon. Catedràtic d’universitat de
Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona. Mestre,
llicenciat i doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació. Sempre ha estat
preocupat per la teoria i la pràctica educativa en diversos àmbits i nivells.
Aquesta preocupació li ha dut, no únicament a desenvolupar tasques en formació
inicial sinó en la formació permanent del professorat de tots els nivells
educatius, des de la primària fins a la Universitat, i en la formació de
professionals de diversos sectors i formadors de l'Estat Espanyol i d’alguns
països llatinoamericans. Ha rebut diversos premis i ha publicat nombrosos
articles en revistes especialitzades i diversos llibres sobre alternatives
pedagògiques i formació del professorat. És professor honorari de la
Universitat Nacional Autònoma de Nicaragua-León.
Ken Jones. Professor Emèrit d'Educació al Goldsmiths, Universitat de Londres. Sindicalista i investigador; treballa en plans d'estudi sobre política curricular i d'avaluació per a la Unió Nacional de Professors NUT (Anglaterra i Gal·les). Ha publicat nombrosos articles i treballs sobre la política educativa i els conflictes educatius a Gran Bretanya i a Europa.
Jaume
Martínez Bonafé. Mestre d'escola en els
seus deu primers anys de treball com a docent. En l'actualitat és Doctor en
Filosofia i Ciències de l'Educació i professor titular al Departament de
Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València. Fundador i
destacat militant dels Moviments de Renovació Pedagògica,. Ha impartit cursos,
seminaris i conferències en diverses universitats espanyoles i de
Llatinoamèrica, figurant en diferents programes de "doctorat de
qualitat". Ha publicat diversos articles i llibres sobre el
desenvolupament curricular, la formació del professorat, la innovació
educativa, i les polítiques de control sobre el currículum i el treball docent.
Emili Cortavitarte.Llicenciat en Geografia i Història, mestre i professor de secundària durant 36 anys; sindicalista; exsecretari general de la CGT de Catalunya i de la seva Federació d'Ensenyament; president de la Fundació Salvador Seguí; articulista en diversos mitjans i publicacions alternatives, coautor de diversos llibres d'història, d'educació i de moviments socials, activista social...
Emili Cortavitarte.Llicenciat en Geografia i Història, mestre i professor de secundària durant 36 anys; sindicalista; exsecretari general de la CGT de Catalunya i de la seva Federació d'Ensenyament; president de la Fundació Salvador Seguí; articulista en diversos mitjans i publicacions alternatives, coautor de diversos llibres d'història, d'educació i de moviments socials, activista social...
Pep Barceló. Diplomat en Formació del Professorat d’Educació General Bàsica, Llicenciat en Filologia; ha exercit la docència com a mestre a l’escola pública i ha estat sindicalista; és activista social i articulista a la premsa escrita i digital. Des del 2013 és professor retirat.
Pere
Polo Fernández. Llicenciat en
Filosofia i Lletres. Referent en educació i cooperació internacional és membre
fundador del Sindicat de l'Ensenyament de les Illes Balears (STEI-i), i va ser
el seu Secretari General; també és membre fundador de la Confederació de
Sindicats de Treballadors de l'Ensenyament (STES-i) i va ser responsable de
Relacions Internacionals. Ha
estat director de la revista Pissarra. Ha publicat nombrosos llibres, treballs,
materials didàctics i CD interactius. Ha participat en nombrosos esdeveniments
internacionals: congressos, fòrums, cimeres... El mes de maig de 2011, la Conselleria
d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears li va concedit la Medalla
al Mèrit, en reconeixement a la seva trajectòria professional i al seu
compromís amb la docència i amb la societat, que el portà a exercir diverses
responsabilitats sindicals i de cooperació internacional.
Carlos Aldana Mendoza. Doctor en educació i educador popular vinculat a esforços i lluites de drets humans, joves, pobles indígenes i dones. Professor a la Facultat d'Humanitats i a l'Escola d'Història de la Universitat de San Carlos de Guatemala. Director de l'Institut de Pedagogia Alternativa de Guatemala, IPEA.
Carlos Aldana Mendoza. Doctor en educació i educador popular vinculat a esforços i lluites de drets humans, joves, pobles indígenes i dones. Professor a la Facultat d'Humanitats i a l'Escola d'Història de la Universitat de San Carlos de Guatemala. Director de l'Institut de Pedagogia Alternativa de Guatemala, IPEA.