Consell assessor

Richard Hatcher. Professor de la Birmingham City University, membre del sindicat docent majoritari a Anglaterra, la National Union of Teatchers, i un dels principals experts europeus sobre les polítiques de privatització dels sistemes educatius. Ha publicat nombrosos llibres, col·laborador de revistes acadèmiques i ha realitzat conferències arreu d'Europa.

Rosa Cañadell. Llicenciada en Psicologia i Magisteri. Ha exercit com a professora de secundària durant més de vint anys i quatre com a directora d'Institut. Ha estat delegada sindical i portaveu del sindicat USTEC•STEs (IAC) durant els últims 7 anys. Ha publicat nombrosos articles en diversos mitjans, tant nacionals com  internacionals; autora i coautora de diversos llibres i documentals; ha impartit diverses conferències i ha col·laborat en el Màster "Cooperació i Desenvolupament" de la UB. Activista social en defensa de l'educació pública i vinculada a diversos moviments socials.

Christian Laval. Doctor en sociologia, professor de Sociologia en la Universitat de París X Nanterre, membre de Geode i del Centre Bentham, investigador de l'Institut de Recerques de la Federació Sindical Unitària i membre del consell científic d'Attac. És especialista en l’anàlisi de les polítiques educatives d’inspiració neoliberal.

Carmen Rodríguez Martínez. Doctora en Pedagogia per la Universitat de Màlaga i professora titular de Didàctica i Organització Escolar a la Universitat de Màlaga. En la seva trajectòria docent i investigadora destaquen els treballs dirigits a la Formació del Professorat, a la igualtat en educació i a les tecnologies de la informació i la comunicació.

Nico Hirtt. Professor, sindicalista, investigador, professor associat de Ciències Físiques en física i matemàtiques a Brabant Való (Bèlgica), membre fundador i responsable d'estudis a “l'Aped” (crida a una escola democràtica), autor d' nombrosos articles i llibres sobre l'escola. Des del 2015 és professor retirat.

José Saturnino Martínez García. Dr. en Sociologia (UAM), Màster en Economia de l'Educació (UCIII) i llicenciat en CC. Polítiques i Sociologia (UCM). Ha estat professor a la Universitat de Salamanca i investigador convidat a la Universitat de Wisconsin (Madison). Va ser vocal assessor en el Gabinet de J.L.R. Zapatero, entre 2007 i 2011. Actualment és Professor de Sociologia a la Universitat de la Llacuna. Ha col·laborat amb diversos mitjans, com El País, Le Monde Diplomatique, Viejo Topo, Revista de llibres i les seves investigacions s'han publicat en diverses revistes acadèmiques.

Carlos Fernández Liria. Filòsof, escriptor, guionista, assagista i professor de filosofia a la Facultat de Filosofia (UCM). A més de la seva tasca docent com a professor de filosofia ha publicat diversos llibres d'assaig sobre disciplines com filosofia, antropologia i política, a més de col·laborar en diverses revistes i mitjans de comunicació com Gara, Públic, la revista Archipiélago, Vent Sud, El Viejo Topo i el lloc d'Internet Rebelion.org.

Francesc Imbernon. Catedràtic d’universitat de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona. Mestre, llicenciat i doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació. Sempre ha estat preocupat per la teoria i la pràctica educativa en diversos àmbits i nivells. Aquesta preocupació li ha dut, no únicament a desenvolupar tasques en formació inicial sinó en la formació permanent del professorat de tots els nivells educatius, des de la primària fins a la Universitat, i en la formació de professionals de diversos sectors i formadors de l'Estat Espanyol i d’alguns països llatinoamericans. Ha rebut diversos premis i ha publicat nombrosos articles en revistes especialitzades i diversos llibres sobre alternatives pedagògiques i formació del professorat. És professor honorari de la Universitat Nacional Autònoma de Nicaragua-León.

Ken Jones
Professor Emèrit d'Educació al Goldsmiths, Universitat de Londres. Sindicalista i  investigador; treballa en plans d'estudi sobre política curricular i d'avaluació per a la Unió Nacional de Professors NUT (Anglaterra i Gal·les). Ha publicat nombrosos articles i treballs sobre la política educativa i els conflictes educatius a Gran Bretanya i a Europa.

Jaume Martínez Bonafé. Mestre d'escola en els seus deu primers anys de treball com a docent. En l'actualitat és Doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació i professor titular al Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València. Fundador i destacat militant dels Moviments de Renovació Pedagògica,. Ha impartit cursos, seminaris i conferències en diverses universitats espanyoles i de Llatinoamèrica, figurant en diferents programes de "doctorat de qualitat".  Ha publicat diversos articles i llibres sobre el desenvolupament curricular, la formació del professorat, la innovació educativa, i les polítiques de control sobre el currículum i el treball docent.

Emili Cortavitarte.Llicenciat en Geografia i Història, mestre i professor de secundària durant 36 anys; sindicalista; exsecretari general de la CGT de Catalunya i de la seva  Federació d'Ensenyament; president de la Fundació Salvador Seguí; articulista en diversos mitjans i publicacions alternatives, coautor de diversos llibres d'història, d'educació i de moviments socials, activista social...

Pep Barceló.
 Diplomat en Formació del Professorat d’Educació General Bàsica, Llicenciat en Filologia; ha exercit la docència com a mestre a l’escola pública i ha estat sindicalista; és activista social i articulista a la premsa escrita i digital. Des del 2013 és professor retirat.

Pere Polo Fernández. Llicenciat en Filosofia i Lletres. Referent en educació i cooperació internacional és membre fundador del Sindicat de l'Ensenyament de les Illes Balears (STEI-i), i va ser el seu Secretari General; també és membre fundador de la Confederació de Sindicats de Treballadors de l'Ensenyament (STES-i) i va ser responsable de Relacions Internacionals. Ha estat director de la revista Pissarra. Ha publicat nombrosos llibres, treballs, materials didàctics i CD interactius. Ha participat en nombrosos esdeveniments internacionals: congressos, fòrums, cimeres... El mes de maig de 2011, la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears li va concedit la Medalla al Mèrit, en reconeixement a la seva trajectòria professional i al seu compromís amb la docència i amb la societat, que el portà a exercir diverses responsabilitats sindicals i de cooperació internacional.

Carlos Aldana Mendoza. Doctor en educació i educador popular vinculat a esforços i lluites de drets humans, joves, pobles indígenes i dones. Professor a la Facultat d'Humanitats i a l'Escola d'Història de la Universitat de San Carlos de Guatemala. Director de l'Institut de Pedagogia Alternativa de Guatemala, IPEA.