2/4/25

TEMÀTIQUES D'ACTUALITAT

El plan de estudios basado en lo digital de Finlandia impide el aprendizaje, encuentra un investigador

Un investigador de la Universidad de Helsinki dice que los métodos de aprendizaje digitales y 'basados ​​en fenómenos' actuales de Finlandia que se utilizan en las escuelas pueden no ser adecuados para todos los estudiantes. Los nuevos programas curriculares digitales y basados ​​en fenómenos de Finlandia dificultan el aprendizaje de los estudiantes, según un nuevo estudio de la Universidad de HelsinkiLlegeix més

Las escuelas suecas dan marcha atrás en el uso de pantallas y vuelven a los libros de texto

¿Ha ido Suecia demasiado lejos en la digitalización de sus escuelas? (...). El gobierno sueco da marcha atrás. El 15 de mayo, la ministra de Educación, Lotta Edholm, decidió enterrar la estrategia presentada en 2022 por la Agencia Nacional de Educación Escolar en materia de aprendizaje digitalLlegeix més

Catalunya i l’informe PISA 2022: una petita antologia

Albert Corominas

L’informe PISA 2022, pels resultats molt negatius que presenta, ha tingut un gran impacte, particularment a Catalunya, on, a més, l’informe evidencia una gran diferència entre els centres públics i els concertats, a favor d’aquests últims. Però el desastre no ha estat una sorpresa per a ningú que conegui el món de l’educació. (…)

Uns comentaris finals

De tot plegat es desprèn que estem molt malament i que anirem a pitjor si no hi ha un canvi de rumb radical. Les causes d’aquesta situació són múltiples (desigualtats socials, segregació escolar, aportació insuficient de recursos per fer front als canvis demogràfics quantitatius i qualitatius, implantació de metodologies no contrastades, canvis culturals i socials que impliquen manca de consideració i pèrdua d’autoritat del professorat, manca de motivació per aprendre…). (…) Llegeix més